vendelawendt

MAGNETIC ISLAND

Herregud, dagarna bara går och går och jag har snart varit här i tre veckor. Har så mycket bilder att visa, men det har ju som sagt varit lite sådär med internet.

Förra fredagen kom vi i alla fall fram till Magnetic Island. Tanken var att vi skulle vara på ön fredag till söndag, men dagen innan vi skulle åka fick Brad reda på att han var tvungen att flyga till Sydney med jobb på söndag morgon. Så vi fick korta ner resan till lördag istället. Därför ville vi passa på att se så mycket som möjligt, så direkt när vi kom fram gick vi för att lämna väskorna i det lila hus som vi hyrde via airbnb. Och sen bytte vi om till badkläder, packade en ryggsäck med vatten, smörjde på solkräm och tog bussen till den största viken på ön - nämligen Horseshoe bay. Därifrån vandrade vi några kilometer till Radical Bay. På vägen dit såg vi hur många ödlor som helst, och jag sparkade även till en pinne som visade sig vara en orm! Efter att ha vandrat några timmar och snorklat i havet så åkte vi tillbaka till huset. Vi var väldigt trötta efter den långa dagen men eftersom det ändå var Australia Day så gjorde vi oss redo och åkte till Alma Bay för att titta på solnedgången på stranden. Och sen gick vi upp till en restaurang där de hade livemusik och lite olika tävlingar dagen till ära.