vendelawendt

LEIGHTON BEACH + SOUTH BEACH + EAST FREMANTLE

Efter att ha haft wifi i nästan 24 timmar är jag snart ikapp med att ha uppdaterat er med bilder.

Så i måndags efter att ha spenderat hela dagen inne i Perth City och gått omkring så gick jag tillbaka till mitt hostel i Northbridge på kvällen. Bytte om och gjorde mig klar för att ta tåget till Bull Creek och bussen till Melville, en resa som jag åkt så många gånger som au pair. Skulle nämligen hälsa på min värdfamilj som jag var au pair hos. Åt middag hemma hos dem och det var så kul att se alla igen och även huset som jag spenderade tio månader i. På vägen dit passade jag på att gå en sväng i området. Allt var sig likt trots att det nästan gått två år.

Sen i tisdags vaknade jag tidigt för att äta frukost och checka ut från mitt hostel. Tog sedan tåget till Claremont där jag blev upphämtad av en annan svensk tjej som också var au pair här i Perth samtidigt som mig. Riktigt kul att hon också är tillbaka och hälsar på samtidigt som mig så vi kan hitta på lite saker tillsammans. Vi åkte ner till stranden Leighton Beach och solade ett tag innan vi gick upp till Bib & Tucker som ligger precis vid havet för att äta lunch.  Efter det ville vi sola ett tag till innan jag skulle checka in på mitt nya boende, men det hade börjat blåsa så mycket så vi körde ner till South Fremantle och South Beach istället. Där har de ett stort gräsområde precis ovanför stranden, så trots att det fortfarande blåser så slipper man i alla fall så sand överallt.

Vid 15 körde vi till East Fremantle för att jag skulle kunna checka in på mitt nya boende, ett rum som jag hyrt via airbnb. Så skönt att få ha ett eget rum efter två nätter på hostel. Det är här jag bor nu och jag äntligen tillgång till internet. Boendet ligger nära floden Swan River, så direkt när jag checkat in igår gick vi ner dit för att gå en runda längs floden och även ta en iskaffe på ett av våra favoritställen The Left Bank.