vendelawendt

SEMINYAK

Efter några dagar i Ubud var det dags att åka vidare mot Seminyak som var vår sista destination. Alltid när vi reser så vill jag boka det absolut billigaste vi kan hitta, eftersom jag är student och endast jobbar extra men ändå vill prioritera att resa så bryr jag mig verkligen inte om standarden. Brad är tvärtom eftersom han jobbat heltid åt australiensiska flottan i flera år och när han väl har semester så vill han ha det riktigt skönt, fina hotell och helst massa lyx. Så vi får alltid kompromissa och ta något mittemellan, just den här resan dock så ville jag verkligen bo billigt eftersom jag ändå rest runt såpass mycket i Australien och kom direkt från Vietnam. Så Brads kompromiss var att jag fick välja alla hotell och en budget som passade mig mot att han fick bestämma de sista nätterna och jag fick absolut inte veta vart vi skulle bo. Och så blev det, dock betalade han för alla hotell ändå men standarden på de alla de första var lite lägre och jag hade prioriterat priset trots att man ändå får rätt mycket för pengarna i Bali. Men sista nätterna hade han tänkt överraska mig med en privat villa med privat pool, bubbelpool etc. Blev så chockad när vi kom fram och det stod en massa butlers överallt som gav oss en välkomstdrink och visade oss till denna enormt vackra villa. SÅ FINT! WOW. Vi fick roomservice, varje morgon knackade de på utanför och kom sedan in med en hel frukostvagn och dukade upp allt åt oss. Donuts, ägg, bacon, massa frukt, bullar, pålägg etc. De gjorde även kaffe och te åt oss på plats. Allt blev serverat och vi lämnade knappt villan. Beställde in ceasarsallad till lunch och en kväll beställde vi in desert. De fixade även så vi fick massage på våra solbäddar vid poolen. Otroligt lyxigt och perfekt avslut på vår Bali-resa!

En av kvällarna mötte vi upp Elena och Clara som också var i Seminyak. Det var Claras födelsedag så vi möttes upp på en mysig restaurang vid stranden och åt middag samt drack drinkar.

Vår sista dag skulle vi flyga ut runt 01, men oftast måste man checka ut runt 12 vilket alltså är 13 timmar innan planet skulle lyfta. Så vi hade bokat ett hotell för den natten med och passade på att bada vid poolen, gå runt i Seminyak, Brad gick på fiskspa (jag kunde ej pga mitt ben) och jag fick mina naglar fixade. Vi gick även på ett ansiktsbehandling på kvällen och var utvilade och fräscha vid 21.30 då vi checkade ut för att åka till flygplatsen. Det var enormt mycket folk där och vi stod i sådana enorma köer att vi undrade om vi ens skulle hinna med flyget. Men efter några timmars köande var vi framme vid vår gate bara för att få reda på att det var försenat, så satt ner på golvet och väntade i två timmar. Och efter två timmar får vi höra att det är 14 timmar försenat... Så alla vi som skulle med planet fick lämna flygplatsen igen, hämtade upp våra väskor och vänta på bussar som skulle ta oss till ett hotell. Kom dit vid 04 och vid 07 fick vi ett samtal om att vi kunde komma på frukost vid 10 och sen gick bussen tillbaka vid 12. Och dagen efter fick vi åka tillbaka och vid 15 gick planet. Så trots enorm trötthet och massa väntande gick det ändå väldigt smidigt. Direkt till ett hotell med gratis mat, gratis frukost och gratis transfer tillbaka dagen efter. Vi tyckte bara så synd om alla familjer med barn, bebisar och barnvagnar.

Det var i alla fall vår resa till Bali. Nu är vi tillbaka i Cairns i Brads lägenhet och han är tillbaka på jobb. Jag spenderar mina dagar antingen på gymmet, vid poolen på Brads lägenhetsområde eller på biblioteket. Vi håller på med massa papper från hans jobb om att ansöka om tjänstledighet för honom till nästa sommar och 6-12 månader framåt så han kan flytta til Sverige. Jäävligt svårt är det. Men vi hoppas på det bästa.