vendelawendt

PÅ RESA GENOM THAILAND

---------------OM MIN RESA - THAILAND---------------

Den 25 April blev jag upphämtad på mitt hostel i Krabi Town och körd till en busstation. Där fick jag visa mina biljetter och blev hänvisad till ett litet väntrum där jag fick en klisterlapp där det stod Koh Tao. Efter en stunds väntande kom min buss som skulle ta mig från Thailands västkust, sex timmar genom landet över till östkusten där jag skulle ta färjan vidare från en hamn Gjorde mig hemmastadd på bussen med min sarrong som jag köpt, den var helt perfekt som filt på bussen eftersom den var tunn. Hade man haft något tjockare över sig hade man svettats i värmen, men det var samtidigt skönt att ha något runt sig eftersom deras AC kunde vara lite kall ibland. Hade även min uppblåsbara kudde med mig och lite färsk mango att äta på resan. Eftersom jag gått upp så tidigt så sov jag nästan hela bussturen. Efter sex timmar på bussen var jag framme vid hamnen, där fick jag vänta ytterligare en timme på min färja. Tillslut var jag på färjan som skulle ta mig till Koh tao, och på den åkte jag kanske 2-3 timmar. Runt 16-17 på eftermiddagen anlände jag till ön Koh Tao, och wooow vilket ställe. Tog taxi dit jag skulle bo, och det var nog mitt favoritställe under heeela min resa. Älskade Koh Tao. Allt på denna ön var bara helt perfekt. Inget kunde ha blivit bättre under min vistelse där. Bodde precis på stranden på ett supermysigt hostel. Och utgången mot gatan låg direkt ut på den kända shoppingatan som var fullproppad med mysiga restauranger, butiker och barer. Helt perfekt ställe! Dessutom träffade jag de underbaraste människorna där och hade så otroligt kul mina 10 dagar på ön. Finns inget ställe jag vill så mycket tillbaka till som Koh Tao...